Responsverhoging

De respons op schriftelijk onderzoek loopt terug.  De hoogte van de respons hangt uiteraard ook samen met het onderwerp en de doelgroep.  Sommige onderwerpen spreken erg aan en kunnen rekenen op responspercentages van 60% of meer.  Maar meestal komt een schriftelijk onderzoek niet verder dan 30% respons.  The Research Company heeft de mogelijkheid om de respons van uw enquête te verhogen.

Naast het versturen van reminders zijn er de volgende mogelijkheden:

Allereerst kunt u kijken naar het design van het vragenformulier.  Wanneer u van te voren denkt dat het moeilijk wordt om voldoende respons te behalen adviseren wij u graag over de opmaak. Een gebruiksvriendelijke opmaak van de vragenlijst en een goede uitstraling zorgen voor een hogere respons.

U kunt incentives verbinden aan deelname. Een verloting van een cadeau onder de deelnemers kan de respons ook verhogen. Wij kunnen dat voor u organiseren.

Het persoonlijk afleveren van vragenlijsten en het ophalen op een afgesproken tijdstip levert meestal ook goede resultaten op.  Wij kunnen veldwerkers inzetten om dit te realiseren.

Voor moeilijke doelgroepen hebben wij speciale teams die bepaalde talen spreken zoals Arabisch, Berbers, Turks, Bulgaars, Pools etc.  Zij kunnen de vragenlijsten persoonlijk afnemen en bepaalde vragen uitleggen.

Multimethode: Wij kunnen ook als aanvullende methode een telefonische enquête houden. Dit kan interessant zijn als u op korte termijn uit bepaalde deelpopulaties nog respondenten nodig heeft.

Deze website gebruikt uitsluitend eigen functionele cookies om bezoeker en surfgedrag op onze webpaginas te registreren. Als u ervoor kiest dat we geen cookies gebruiken, kunnen mogelijk niet alle functies op onze website gebruikt worden. Uw keuze word middels een cookie in uw browser voor de tijd van een jaar  geregistreert. OK, functionele cookies , Nee geen functionele cookies

692